torsdag 2 september 2010

-Det växer tydligen guld i skogen-


Ser ni vad mitt öga letar efter varje dag när vi går på promenad... De finns överallt, de bara ploppar upp framför mig och det är så roligt att hitta dem. Det är ju så härligt att gå i skogen och njuta av lugnet och dofterna. Underbart!

Ska nu byta lite kantareller mot lite ägg (undra nu vem det är som har höner?).

Vi har väntat och väntat hela sommaren på att vår squash planta ska ge oss något förutom jättestora gula blommor och nu hade vi nästan gett upp. Då ser vi något som kanske har växt lite för mycket nämligen en squash. Nu vet jag bara inte riktigt vad jag ska göra med den och det kommer flera. Någon som har något tips??


Sen ska jag bjuda på en till sanning om mig själv.

* Jag har faktiskt druckit kaffe en gång i mitt liv, första och sista gången. Det luktar mycket godare än det smakar. För er som inte tror mig så har min syster VeronikaP dokumenterat det hela.


Ha nu en trevlig kväll, Theresia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar