fredag 14 december 2012

-Pepparkakshus-

Nu har jag bakat årets pepparkakshus. Det har blivit en tradition för mig att baka ett pepparkakshus till jul. Det är riktigt roligt att hitta den perfekta mallen till vårt drömhus. Men i år så gjorde vi vårt egen mall, inte helt lätt men det blev ett fint hus till slut.
 Ibland är det svårt med vinklar och vrån för att få det till att stämma när man sätter ihop det, men ett bra redskap är en morotsrivare... Man täljer av lite på kanten om det har blivit vint...
 

2012

 Polkagrisarna ligger risigt till för små fingrar vill gärna ta dem...

 


 Ja vi får se hur länge godisarna sitter kvar på taket innan små fingrar tar dem med...


 Här kommer de pepparkakshusen som vi gjort innan.

 2011


 2010


 

2009

 


Nu håller jag på med de sista beställningarna innan jul, det ser ut att gå bra detta året med. Ingen stress, bara lugn och ro. Det är mysigt....
Nä nu har Julen börjat på riktigt på jobbet  det märks för tempot blir högre för varje dag - men kul har vi.

Jag önskar er alla en trevlig helg. Theresia


4 kommentarer:

  1. Men vilket konstverk, så duktiga ni är. Ha en fin jul// hälsningar Ulla

    SvaraRadera
  2. Vilka coola pepparkakshus! :)

    SvaraRadera
  3. Jah..jag kan ju utan tvekan säga att du är sjuuuukt duktig på att bygga pepparkakshus!! *impad*
    Jag gjorde mitt första i år, å jag skrattar fortfarande över mitt stooora misslyckande ;D

    kramis!

    SvaraRadera
  4. hej :) du har inte börjat blogga på något annat ställe väl? utan att jag har hittat det menar jag... ;) kram

    SvaraRadera