fredag 27 april 2012

- Boktipset-

Vem kommer inte ihåg boktipset på barnprogrammet när man var liten...


Jag brukar läsa mycket hela våren, sommaren och hösten. Sen brukar det bli ett litet uppehåll under vintern, varför vet jag ej...

Jag har precis läst färdigt Kråkflickan  och Hungerelden av Eriksson och Axlander-Sundquist. Den sista delen i trilogin kommer ut i maj! Jag längtar att få reda på hur detta ska sluta. Man kan inte läsa när man är halvtrött för man måste tänka lite när man läser dessa bäcker. Kan rekomendera dem starkt. Väldigt bra och oerhört spännande!


Nu har jag börjat att läsa Vecka 36 av Sofie Sarenbrant och har även fortsättningen I stället för dig. Det är en bok som man lätt läser på två tre dagar...
Jag har så många bäcker på lut just nu...


Men eftersom jag måste ha dem som ljudbok samtidigt som jag läser boken så får jag snällt vänta på att det blir min tur att få skivorna på biblioteket.
Jag har ett par mil till jobbet och jag lyssnar på boken i min mp3 smatidigt som jag kör. Sen nu när jag är ute på DAGLIGA kvällspromenad så måste jag ju lyssna. Sen på kvällen kanske jag vill läsa lite i en riktig bok... Det är inte alltid så lätt att leva....

Läs en bok vettja!
Kram Theresia

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag älskar den där melodin! Tänker på den varje gång jag själv tipsar eller blir tipsad om böcker.

    Kråkflickan har jag läst och Hungerelden ligger här och väntar på mig. Sofie Sarenbrant lägger jag på minnet inför kommande påfyllning av böcker.

    Förekommer ett boktips som förmodligen kommer senare i min blogg och det är Håkan Östlundh. Läser just nu den femte delen som heter Inkräktaren, sååå bra! De tidigare heter Släke, Dykaren, Terror och Blot. Riktigt spännande!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ser här i ett par inlägg att vi har ganska lik smak när det gäller litteratur!
    Just nu läser jag nästan bara svenska författare och deckare ska det vara.
    Skulle också vilja tipsa om Håkan Östlundh - mycket bra. Andra bra svenska författare jag läst en del av och gillar är Mons Kallentoft, Kristina Appelqvist, Jonas Moström, Viveca Sten och Johan Theorin, Ann Rosman och Marianne Cedervall.

    Har du testat Storytel (böcker i mobilen)? Just nu Buzzar jag Storytel (kan läsa mer om det i min blogg) och har möjlighet att ge bort en gratis boktitel - du väljer själv bland 2500 olika titlar. Något du skulle vilja testa? maila mig på lof@tele2.se eller skriv i min blogg. Det jag behöver är din mailadress.
    ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera