tisdag 24 april 2012

-En liten tavla-

Jag har gjort en tavelvägg i min underbara hall, jag ska visa den men måste ta lite kort först. Jag älskar min ljusa fina hall som går i Theresia färger! Svart och vitt.

Jag har nu börjat tillverkningen av några tavlor som ska hänga där tillsammans med några fotografier på barnen.


 Texten är väldigt liten men det står:
Every heart has a story to tell


Till min tavelvägg har jag fyndat ramar på loppis, jag har säkert köpt på mig gamla ramar under tio år som jag haft i bananlådor i källaren. Nu har jag målat några svarta och de pryder min vägg nu.


 En enkel och ljus tavla med rullade boksidor med formen av ett hjärta. Klockrent för att passa mig.

Idag så skulle vi ha fullt upp med tandläkaren, hämta kompis till dottern på dagis, besök av Mormor o Morfar. Men det blev något helt annat.... Märta kräktes i morse. Avboka, boka om ringa hit o dit. Men allt löser sig..

Jag har hunnit med två promenader idag, hade nästan precis kommit hem förrän en mycket god vän ringde! Självklart jag hänger på en runda till. Tack för en trevlig tur Linda!

Till er alla som läser på min blogg önskar jag en trevlig kväll!
Theresia

4 kommentarer:

  1. Hej hopp!! Oj vad fin tavlan blev:-) Ok nu gör vi så här då......Du lär dej hur allt funkar med blogger och sen lär du mej...bra va? Ses vi i morgon eller är du hemma med sjuka barn??

    Kram Cathrin

    SvaraRadera
  2. Tavlan är superfin! Jag är såå sugen på att göra ett sådant hjärta på en tavla, får se när det blir av.

    Inget vidare med den sortens sjuka, hoppas att hon piggnar till fort och att ni andra klarar er utan.
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Det var ju en underbar kväll med värme och sol det behöver vi mer av. Linda

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fin tavla - en sådan ska jag göra... :) tack för tipset!

    SvaraRadera